eDivisie
eDivisie - © FOXSports.NL

Nieuwe partners voor eDivisie

6 oktober 2017
Het tweede seizoen van de eDivisie gaat op donderdag 12 oktober officieel van start in samenwerking met een vijftal nieuwe partners.

Naast een uitbreiding van de samenwerking met FOX Sports heeft de Eredivisie CV ook KPN, MediaMarkt, PayPal en 538 aan de Nederlandse FIFA 18 eSports-competitie verbonden. Met deze partners wil de edivisie eSports nog steviger op de kaart zetten.

De edivisie is een initiatief van de Eredivisie CV in samenwerking met de 18 Eredivisieclubs, EA SPORTS™, Endemol Shine Nederland en wordt uitgezonden door FOX Sports. Vanaf 12 oktober gaan eSporters van de 18 Eredivisieclubs in 34 speelrondes en een play-off uitmaken wie kampioen van Nederland wordt. De wedstrijden van het eerste seizoen werden in totaal circa 5 miljoen keer bekeken.

Met het binden van vijf vooraanstaande partijen, allen met een duidelijke link met de edivisie, wil de competitie nieuwe stappen zetten. Alex Tielbeke, directeur Eredivisie CV: "We zijn enorm blij dat we vijf sterke merken aan onze eSports-competitie hebben weten te binden. FOX Sports is al voor het tiende seizoen het thuis van het Eredivisievoetbal, KPN als hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal, MediaMarkt als het grootste verkoopkanaal van FIFA 18, PayPal is wereldwijd een van de belangrijkste online betaalmiddelen, ook in eSports, en 538 als grootste radiozender van Nederland." (FOX Sports)