Veelgestelde vragen

Technische ondersteuning

Je kunt FOX Sports op bijna alle recente pc’s, laptops, tablets en smartphones bekijken. Daarnaast zijn apps beschikbaar voor de Apple TV 4. Ook via Chromecast zijn de FOX Sports-apps heel eenvoudig te verbinden met je televisie.

FOX Sports ondersteunt bijna alle combinaties vanaf iOS 8 voor Apple-producten en voor de meeste Android toestellen vanaf versie 7.1.

Voor een goed beeld zonder haperingen adviseren wij een effectieve internetsnelheid van 10 Megabit per seconde. Wij adviseren om je pc, laptop of smart-tv via een kabel aan te sluiten op het internet.

Let op! De snelheid van jouw internetverbinding fluctueert en is in werkelijkheid veel lager dan de snelheid die wordt opgegeven door je internetaanbieder. Je kunt dit zelf testen via http://internetsnelheid-testen.nl/

 
 

De FOX Sports NL-app, die te vinden is in de Google Play- en iTunes-store, ondersteunt ook Chromecast. Via deze functionaliteit is het eenvoudig om via de app alle videocontent te streamen naar je tv. Zo werkt het:

• Installeer Chromecast door de Chromecast-app te downloaden en volg de instructies
• Zorg ervoor dat je Chromecast is aangesloten op het internet en de TV
• Open de FOX Sports NL-app op je smartphone of tablet
• Kies een video of live wedstrijd en klik op het Chromecast-icoontje rechtsboven in je scherm
• Selecteer jouw Chromecast
• Binnen een paar seconden wordt de video of wedstrijd op je tv afgespeeld
 

Een haperend beeld wordt vaak veroorzaakt door een beperkte internetsnelheid. Dit kan deels worden voorkomen worden door zo min mogelijk het internet te gebruiken voor andere toepassingen en apparaten.

Een paar tips:
• Voor een optimaal beeld adviseren wij de de FOX Sports-apps of de Google Chrome-browser te gebruiken. Download deze gratis via http://www.google.com/chrome/.
• Doe een systeemcheck via www.foxsports.nl/systeemtest of test je internetsnelheid via http://internetsnelheid-testen.nl/
• Gebruik de laatste versie van de Flashplayer. Deze is te downloaden via http://get.adobe.com/nl/flashplayer

Bij een sterk schommelende internetverbinding kan het voorkomen dat er vertraging ontstaat tussen beeld en geluid. Een oplossing voor dit probleem is om de optie ‘Auto’, die je kunt vinden onder het HD-icoontje rechtsonder in het viceoscherm, om te zetten naar een vaste bitrate (bijv. ‘432' of '720p’).

Het kan voorkomen dat je op meerdere plaatsen bent ingelogd met 1 account. Omdat je alleen binnen 1 IP adres (huishouden) live kunt kijken op meerdere apparaten, kan het voorkomen dat de livestream regelmatig wordt onderbroken. De beste oplossing voor dit probleem is om direct je wachtwoord te wijzigen.

 

Door een update op het Android-platform kan het voorkomen dat in sommige gevallen de oude versie van de FOX Sports NL-app crasht. Verwijder eerst deze versie en download vervolgens de nieuwe.

Check eerst of je juist bent ingelogd zodat je account is gekoppeld. Dat doe je hier.

Lukt het dan nog steeds niet, dan probeer je mogelijk een video te bekijken die geen deel uitmaakt van jouw abonnement. Controleer welk abonnement je hebt: FOX Sports Eredivisie, FOX Sports Internationaal of FOX Sports Compleet. Met een abonnement op FOX Sports Compleet kun je sowieso alle video’s op FOXSports.nl bekijken.

Kom je er nog niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Mocht je problemen ervaren om in te loggen via het Ziggo of Canal Digitaal logo, registreer je dan voor een FOX Sports-account of log in met een bestaand FOX Sports-account en ga op je account pagina naar hoofdstuk 3 Activeren en klik op de link "Wijzig TV-aanbieder".

Vervolgens selecteer je Ziggo of Canal Digitaal en vul je Mijn Ziggo-gegevens of Canal Digitaal-gegevens in om je TV abonnement te activeren.

 

Erg vervelend wanneer je geen video's of livestreams kan afspelen. Volg onderstaand stappenplan om het probleem te verhelpen:

 

  1. Check of je de laatste update van de FOX Sports app, en de laatste versie van het besturingssysteem hebt geïnstalleerd (mobiel).
  2. Zorg ervoor dat je de laatste versie van de browser hebt (web).
  3. Probeer uit te loggen en opnieuw in te loggen.
  4. Verwijder je koppeling met je TV-aanbieder in je FOX Sports-account.

Halen bovenstaande stappen niets uit? Neem dan contact op met onze klantenservice.